fredag 27 maj 2011

Jävla bitch...

Skolsköterskan på Wilmas skola ringde häromdagen, Wilma hade varit där o klagat på att hon haft ont i sina ögon, att det svider & kliar..
Eftersom Wilma är reumatiker så är det jätteviktigt att detta kollas upp, eftersom det kan vara reumatism som spökar i hennes ögon..  Man kan få en infektion som inte syns utanpå med blotta ögat..

Enda sen hon fick sin diagnos så har vi regelbundet varit o kollat hennes ögon..

Så, igår ringde jag ögonmottagningen.. O fick prata med världens bitch..

-Hej, jag heter Anna, jag skulle vilja beställa en tid åt min dotter..
-Ehh, jaha.. Finns hon i vårat register sen innan..
-Ja, hon har varit på regelbunda kontrolller..

så fick hon personnr o sa att hon skulle läsa journalen..

Hon återkommer o frågar mig vad som är problemet, jag säger som det är, det svider o skaver i hennes ögon, och enligt skolsköterskan så hade hon något nedsatt syn..
Då säger människan i telefon..

-Ja men då är det ju en optiker ni får söka upp, och bara så du vet, det är bara barn under 8 år som får glasögon..

-ööööhhhh, det är faan inga glasögon jag är ute efter, jag vill att en ögonläkare kollar hennes ögon så att det INTE är reumatismen som  satt sig i ögonen...

Hon säger att hon ska prata med en kollega.. Det blir tyst i luren några minuter, sen återkommer hon..
-Jag ska skicka frågan vidare, om det är så att en läkare tycker att det ska kollas upp så återkommer vi..


Alltså, vi har varit på REGELBUNDNA kontroller sen hon var 1 år gammal för just detta, och  nu när jag ringer o ber om en tid så får vi ingen.. Vad är det för jävla sätt?!

1 kommentar:

  1. Telefonisterna där är ju inte kloka..Noelle har ju gått där i två år. Vår ortoptist som vi går hos är underbar, men de som svarar i telefon vet jag inte vad de sysslar med ... Tur att ni fick en tid till slut, men du hade väl inte gett dig ändå hoppas jag =)

    SvaraRadera