lördag 17 december 2011

I år är det slut på hysterin..

Jag tänker inte köpa fler julklappar än nödvändigt.. För barnen har ta mig faan precis allt..
Småkidsen har leksaker, kläder, skor, och allt o lite till.. Stora tjejen ska vi inte prata om.. Hon önskar sig förvisso inte leksaker.. Men hon har faan mobil, tv, dvd, bärbar data, digitalkamera.. Till henne blir de bara kläder + min gamla iPhone.. Till småkidsen vet i faan..
Nån leksak såklart.. Men ja tänker inte slänga ut flera tusen bara för att det ska ligga en massa paket framför granen..

Jag har skämt bort mina barn för mycket tror jag.. I år är det slut med det..
Jag vill att dom ska kunna uppskatta sakerna dom får.. Inte bara få en massa saker bara för att..

Jag kommer i jul att skänka pengar till välgörande ändamål, istället för att lägga på onödiga julklappar..

1 kommentar:

  1. Helt rätt! Har inte heller lagt en massa pengar på det utan försöker nuförtiden att klargöra hur viktig gemenskapen är istället. Kram

    SvaraRadera