tisdag 20 december 2011

Så löjligt..

Jag skrev på fb idag om att jag tycker att det är en dåligt id'e om att öppna en arabisk skola på Norrby här i Borås.. Jag står för att jag tycker det är en dålig ide.. Norrby har tillräckligt många invandrade som snarare skulle behöva acklimisera sig än något annat.. Kommunen jobbar stenhårt med just segregation.. Att de nu öppnar en skola för enbart araber e ju ett stort steg tillbaka i tiden..

Tror ni på fullaste allvar att denna arabiska skola kommer följa den svenska läroplanen.. I arabvärlden är kvinnor inte högsta prioritet så att säga..

I vilket fall som, inte de ja skulle skriva om egentligen, men efter detta inlägg så kommenterade en vän o sen tog han bort mig som vän..
Jättemoget verkligen.. Måste man ha samma åsikter för att vara vän eller vad??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar