måndag 5 december 2011

Sjuka unge...

Jo men så blev det lite vabb igen då.. Miniskrutt som är sjuk... IGEN..
Asså, hon har faan feber varannan dag typ.. Sjukt irriterande faktiskt.. Inte för att hon kan hjälpa det.. Men ändå..

Fördelen med febern är att hon är lugn =) Vill bara sitta jämte mig o mysa..

Så idag har vi hunnit med Pochahontas, Anastasia & nu är det Trassel som går.. =)

Jag är ju inte någon genusmupp direkt, men jag försöker ändå uppmuntra mina barn till att leka med allt, så även med olika dvd:er.. Igår satte vi på Bilar 2..
Jag har aldrig uppmuntrat eller puschat mina barn till att leka med dockor..

Men Freja alltså.. Hon ÄR en prinsessa.. Hon avgudar sina barbiedockor, hon ÄLSKAR sina rosa klänningar, hon älskar Barbiefilmer, Trassel, Anastasia, osv.. Hon älskar sitt lockiga hår, målar gärna naglarna, vill ha flätor, hon är verkligen en tjej ut i fingerspetsarna..
Hon HATADE bilar filmen.. Till skillnad från sin kusin Alfred.. Han verkligen älskar bilar, trots att ingen annan i familjen är bilintresserade, o han har inget intresse i sin storasysters barbiesaker..

Visst, barn är barn.. Men ett barn har oxå ett kön..

Freja kommer inte bli nån jävla mes bara för att hon gillar rosa & dockor.. Hon kommer bli en tuff individ som kommer ta för sig av livet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar