måndag 4 april 2011

Inleder veckan med vård av barn...

Precis när vi skulle gå till dagis så säger Freja att hon har ont i magen, går in på dass o är jättelös i magen..
Jahopp, bara å vabba då med andra ord..

Så jag får försöka komma ikapp lite med hemmet idag, städa lite & tvätta.. O mysa med Freja såklart.. :)

Vet ju att syskonen oxå ska va hemma när nån e sjuk, men Johan & Tuva sticker ju redan vid 7:15.. O jag & Freja går vid 7:45.. Så det känns ju lite överkurs att be Johan åka o hämta Tuva i Viskafors o köra hem henne igen..
Så, det blir lite kvalitetstid med mellansessan idag :)

5 kommentarer:

  1. är det så att om man vabbar ett barn för "maginfluensa" skall syskonen oxå va hemma?
    på vårat dagis så funkar det tydligen inte så :/

    SvaraRadera
  2. Jo egentligen är det så..

    Men i vårat fall så e de lite krångligt..
    Tuva går på ett dagis & Freja på ett annat. på två olika orter =/

    Så johan lämnar T, på den andra orten och jag lämnar F eftersom det ligger där vi bor..

    SvaraRadera
  3. Usch, det är ju det som är felet.. att syskon inte är hemma.. nu menar jag inte i detta fallet Anna eftersom dom redan hunnit åka, men första kommentaren tex.. borde verkligen vara lag på det, haha. Och även att föräldrar håller sina barn hemma minst 48 tim efter sista symptom.. bla bla, detta tjat..

    SvaraRadera
  4. Ja håller me Carol..
    Nu va det som tur va ingen magsjuka.. Hon va lite lös i magen bara.. :)

    SvaraRadera
  5. Det kan dom ju vara ofta! Mina iaf. Inte tycker jag det är magsjuka för det. Oftast kopplar jag ihop magsjuka med kräk. Om det inte skulle gå åt 20 blöjor/toalettbesök på en dag eller så, då får man kanske tänka om ;)

    SvaraRadera