söndag 21 augusti 2011

Jag börjar förstå...

För många herrans år sen, närmare bestämt när Wilma var runt 3-4 år..

Jag & Maria fick ju barn nästan samtidigt.. Jag vet att Maria berättade hon inte längre fick välja kläder åt Tilda, detta redan i 3-4 års åldern.. För mig var det overkligt att förstå.. Wilma satte på sig vad som "dukades" fram.. Inga protester alls..

Jag börjar smått inse nu hur det är..

Freja, hon ska bestämma från topp till tå om vad som skall sättas på och inte.. Hon är extremt bestämd vad det gäller sina kläder..
Det skall helst vara rosa klänningar, prisessigt, glitter & glamour.. Stora klänningar som går att snurra i...

Tar jag fram kläder som inte är godkända av henne så tar hon inte på sig det.. Trots fjäsk, hot eller mutor..
Jag har alltså en extrem bestämd 3-åring..

Tack gode gud att jag fortfarande bestämmer om vad som serveras i köket, annars hade det blivit pannkakor till frukost, lunch & middag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar